Popeyes ma zamiar zdobyć Polskę, a jedną z opcji jest wprowadzenie franczyzy

Popeyes - strategia ekspansji marki w Polsce

Popeyes Famous Louisiana Chicken została założona w 1972 roku w Nowym Orleanie, w stanie Luizjana. Szybko zdobyła popularność wśród gości w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie, stając się jedną z największych sieci restauracji fast food. Obecnie posiada prawie 4200 restauracji w ponad 30 krajach na różnych kontynentach, a ich specjalnością są nadal aromatyczne, autentyczne smaki z dziedzictwa Luizjany.

W 2023 roku Popeyes rozpocznie działalność na nowych rynkach w Europie. W Polsce rozwój nowej sieci jest nadzorowany przez spółkę Rex Concepts, której prezesem jest Jerzy Tymofiejew, wcześniej odpowiedzialny za dział inwestycji w Netto Polska. W ciągu 10 lat planowane jest otwarcie ponad 600 restauracji Burger King i Popeyes w Polsce, Czechach i Rumunii.

Popeyes planuje rozszerzenie swojej działalności poprzez udzielanie franczyzy

Planujemy, że do końca 2023 roku w Polsce powstanie około 5 naszych restauracji. Nie ustaliliśmy jeszcze dokładnej ilości lokali w tych dwóch modelach na naszym rynku - balans pomiędzy nimi może się różnić. To będzie zależało od partnerów, z którymi będziemy współpracować. Tworzenie modelu franczyzowego jest jeszcze przed nami. Musimy zbudować solidne zaplecze wraz z dedykowanymi systemami i narzędziami. Aby dobrze przygotować się do franczyzy, musimy sami otworzyć kilka-kilkanaście restauracji, stworzyć odpowiedni model biznesowy oraz systemy, procesy i narzędzia, które pozwolą przyszłym franczyzobiorcom efektywnie prowadzić swoje restauracje. Planujemy, że do 2025 roku będziemy gotowi na wprowadzenie pierwszych franczyzobiorców - mówi Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts.

Jak się je Popeyes?

Pierwsza restauracja Popeyes w Polsce zostanie otwarta we Wrocławiu 7 lipca. Kolejne placówki pojawią się jeszcze w tym roku w Szczecinie i Warszawie.

Z wielkim entuzjazmem wprowadzamy tę kultową markę na polski rynek. Wierzymy, że goście pokochają wyraziste smaki Popeyes prosto z Luizjany. Popeyes poświęca dużo czasu i serca swoim daniom. Nasz kultowy kurczak jest świeżo przygotowywany, marynowany przez co najmniej 12 godzin w aromatycznych przyprawach Cajun z Luizjany. Następnie jest ręcznie panierowany i powoli smażony przy użyciu unikalnych technik, aby osiągnąć perfekcję. Dzięki temu każdy kęs naszego kurczaka jest chrupiący na zewnątrz i soczysty w środku. Większość elementów menu Popeyes będzie dostępna w wersji łagodnej i pikantnej - mówi Jakub Aleksandrowicz, Dyrektor Marketingu Popeyes CEE.

  • Chicken Sandwich - 7,99 funta
  • Chicken Tenders - 5,99 funta
  • Chicken Burger - 6,49 funta
  • Chicken Wrap - 4,99 funta
  • Chicken Salad - 5,99 funta
  • Chicken Nuggets - 3,99 funta
  • Samodzielnie przygotowany kanapka z kurczakiem kosztuje 5,50 funta, co jest równowartością około 30 złotych.
  • Samodzielna kanapka z kurczakiem - 7,99 funtów, czyli około 43 zł.
  • Samodzielny wegański sandwich z czerwoną fasolą i krewetkami - oparty na roślinach - kosztuje około 35 złotych.

Kupony rabatowe Popeyes

Popeyes, popularna sieć restauracji typu fast-food, na chwilę obecną nie oferuje w Polsce ani kuponów zniżkowych, ani gazetek promocyjnych. Jest to spowodowane stosunkowo niedawnym pojawieniem się marki na naszym rynku. Mimo to, istnieje duże prawdopodobieństwo, że w przyszłości takie działania marketingowe zostaną wprowadzone. Takie strategie są typowe dla wielu firm działających w branży gastronomicznej, które dzięki nim przyciągają nowych klientów i budują lojalność wśród tych obecnych. Można przypuszczać, że wraz z dalszym rozwojem i ekspansją sieci restauracji Popeyes na terenie naszego kraju, również polscy klienci będą mogli skorzystać z różnego rodzaju promocji i ofert specjalnych. Na razie jednak, musimy czekać na dalsze działania firmy w tym zakresie.

Powiązane artykuły